HTML

Tatár Gábor Ruzsai képviselő blogja

Köszönet a Ruzsai embereknek hogy bizalmukkal megtiszteltek és mint képviselő munkálkodhatok községünk fejlődésén! Köszönöm mindenkinek!

Friss topikok

2011.01.02. 12:51

Közmeghallgatás - már itt is szabályoznának...

Először is kívánok mindenkinek boldog és sikerekben gazdag új évet! Új év első napjai ide vagy oda, a képviselői munkának folytatódnia kell, idézzük fel a decemberi közmeghallgatást. 

Mielőtt rátérnénk a közmeghallgatáson elhangzottakra egy nagyon fontos dolgot kell tisztázni: a közmeghallgatáson a polgármester asszony közölte hogy az ülésről hangfelvételt készíteni tilos! Ezúton felhívnám a figyelmét arra a sajnálatos tényre hogy a kijelentése nem csak valótlan de jogellenes is. A kapcsolódó törvények áttanulmányozását javaslom számára mielőtt ilyen felelőtlen kijelentéseket tesz a jövőben. 

A nyilvános ülésen bárki (tehát akár a hallgatóság valamelyik tagja is) az ott jelenlévő más személyek külön engedélye nélkül is készíthet felvételt a képviselő-testület tanácskozásáról, képviselők, egyéb felszólalók megnyilatkozásairól, és azt bármilyen, nem jogellenes célra felhasználhatja. Mivel a törvény értelmében nincs szükség az érintettek hozzájárulására, nincs relevanciája az esetleges olyan nyilatkozatuknak sem, amivel korlátoznák a jogszerű felhasználás lehetőségét (pl. csak „hivatalos felhasználásra”). Hasonló elbírálás alá esnek a képviselő-testület üléséről a képviselő-testület rendelete alapján készülő kép- és hangfelvételek is azzal, hogy ezek megismerését, vagy másolat rendelkezésre bocsátását bárki – a felhasználás indoka és célja nélkül – igényelheti az önkormányzattól. A nyilvános képviselő-testületi ülésen való részvétel (a részvétel okától, a résztvevő funkciójától függetlenül) nyilvános közszereplésnek minősül. A közmeghallgatás a képviselő-testület ülésének minősül, a felvétel készítésére és nyilvánosságra hozására főszabályként az előzőekben elmondottak az irányadók.

Arra is felhívnám a figyelmet hogy ettől még helyi szabályzás (SZMSZ) révén sem lehet eltérni, mivel ezek olyan alapvető alkotmányos jogok melyeket csorbítani nem lehet. Szerencsére a Ruzsai SZMSZ nem tartalmaz ilyen korlátozást, de ha tartalmazna akkor azt a Bíróság, Alkotmánybíróság határozatára meg kellene semmisíteni. Ez teremti meg a közérdekű adatok korlátlan terjesztésének, azok megismerésének biztosítását. További részletek megtekinthetők az Adatvédelmi Biztos 889/K/2006-3 ügyszámú állásfoglalásában is: http://abiweb.obh.hu/abi/wwi_2010/index.php?dok=ugy15

A közmeghallgatáson viszonylag alacsony volt a részvétel, körülbelül 8 lakossági érdeklődő jelent meg. Jó lett volna ha nagyobb létszámban képviselteti magát a lakosság, de bízzunk benne hogy a jövőben ez még változni fog. Véleményem szerint elhangzottak megszívlelendő javaslatok, ötletek, melyeket célszerű megvizsgálni, sőt akár megvalósítani is, ilyen például a helytörténeti múzeum ötlete.

És most nézzük mi történt a közmeghallgatáson:

Polgármester asszony felolvasta a 2011-es költségvetési koncepciót és vitára bocsájtotta. Ezen felül felhívta a lakosság figyelmét arra hogy a 4 éves gazdasági tervhez a testület várja a lakossági elképzeléseket, javaslatokat, is melyeket akár szóban, levélben, e-mailben, vagy a véleményládában is el lehet juttatni felénk.

Lakossági érdeklődő: a 2010-hez képest csökkenő tendenciát mutató költségvetési összegről (728 millió helyett 630 millió), a közfoglalkoztatás átalakításáról és a szeptembertől csökkenő gyermek étkeztetési hozzájárulásról érdeklődött.

Polgármester asszony: a csökkenő költségvetési összeggel kapcsolatban polgármester asszony - nagyon helyesen - felhívta a figyelmet hogy a csökkenés egyik oka az hogy mivel a tavalyival ellentétben idén még nincsenek olyan fejlesztésekre befolyó pályázati összegek melyek azt növelnék számszakilag, ez nem azt jelenti hogy ez még nem változhat (növekedhet) hiszen még nem ismerjük a 2011-es pályázatokat. A közfoglalkoztatás rendszere teljesen átalakul, információja szerint a kormány negyedannyit szám közfoglalkoztatásra. További problémát fog jelenteni hogy 4 órás foglalkoztatásra ösztönöznek minket, melyek több foglalkoztatottat de részmunkaidőben jelentenek, 4 hónapos rotációkban. De még semmi sem biztos, várunk még a kormányrendeletre. A gyermekek utáni normatívával kapcsolatban ennyivel több pénzt kell majd önerőből hozzátenni, illetve a kormány nem részesíti előnyben hogy csak pár gyerek járjon egy osztályba, ezért úgy tudja hogy Pusztamérges gondolkozik átszervezésben a költségek csökkentése végett, a gyermekek utaztatása magasabb normatívát hozhat, a Pusztamérgesi diákok egy része bejáró diák lenne, ezzel csökkentve az önerőt.

Lakossági érdeklődő: a tanyagondnoki szolgáltat kettőről három körzetre emelésével, annak költségeivel, illetve a vízdíjemelés mikéntjéről kérdezett és hogy a szemétdíj mértéke változatlan marad-e.

Polgármester asszony: a szemtétszállítási díj 12%-val emelkedett. A megemelkedett gondozási létszám miatt vált szükségessé a növelés, erre pályáztunk, a normatíva ezt fedezi. A vízdíjszámítás önköltségszámítás alapján történt.

Felhívnám a figyelmet hogy a vízdíjemelést én nem szavaztam meg mivel korábbi ülésen már kifejtettem hogy számomra a növelés ilyen mértéke nem indokolt.

Lakossági érdeklődő: kérdése arra vonatkozik hogy van-e tervben a foglalkoztatás bővítése.

Polgármester asszony: nem foglalkoztunk a foglalkoztatás bővítésével az intézményeknél mivel forráshiány miatt a felmerülő feladatokat köz-foglalkoztatottakkal próbáljuk megoldani. Az időközben – akár a választásokon - felmerült elképzelésekre, munkahelyteremtő vállalkozásokra nem szívesen vállalkozna, tekintettel arra hogy óvatos, nem látja biztosan a gazdaságos kimenetelét. Ezért nem szerepel a költségvetési koncepcióban ilyen jellegű elképzelés.

Hagy jegyezzem meg hogy a polgármester asszony „koncepciójában” valóban nem szerepel tétel új munkahelyteremtő vállalkozás(ok) létrehozására, azonban annak elfogadása, módosítása a testület feladata, nem pedig a polgármester egyszemélyes jogköre... sajnálatos módon az eddigi felvetéseim pedig még nem találtak nyitott fülekre a testületben (például digitális közmű).

A polgármester asszony további lakossági érdeklődés hiányában lezárta a vitát, lakossági javaslat a koncepcióval kapcsolatban beépítésre nem kerül. A testület - az én tartózkodásom mellett – elfogadta a beszámolót a költségvetésről.

Következett az „egyéb” napirendi pont. Polgármester asszony kérte hogy akinek van javaslata a gazdasági tervhez az azt is tegye meg egyben.

Lakossági érdeklődő: többször is felmerült már hogy sok a foghíjas telek a faluban, körülbelül harminc, melyek nem tudni hogy milyen célokat szolgálnak – esetleg spekulációs célokat vagy akár libalegelők – viszont nagyban rombolják a falu esztétikai megjelenését. Ezt fel kellene a testületnek mérni és megvizsgálni hogy mit lehet tenni. Javaslata szerint ösztönözni kellene a beépítettséget, akár külön adónemmel is (beépítetlenségi adó), egyéb rendelettel, de legalább minimálisan legyenek rendben tartva. Ez adóbevétel is lehetne. Nyomdaépülettel kapcsolatban is jó lenne előrelépni, esetleg lebontani, vagy máshogy hasznosítani. A TSZ-vel kapcsolatban jó lenne felrázni a mostani tehetetlenséget, ahol csak pár ember dolgozik. Meg kellene vizsgálni a nyomás gyakorlás lehetőségét, az ottani eszközöket jobban hasznosítani, esetleg szervezeteket alapítani hasznosítására. Drasztikusan fel kellene lépni hogy nyomást gyakoroljunk a mostani állapot előremozdítása érdekében. Jánosnak már korábban említette de nem akart rá vállalkozni. Meg kell keresni az illetékeseket, megoldást találni.

Polgármester asszony: nyomdaépület hasznosítása folyamatban van, bár annak örülne igazán ha egyik nap amikor munkába megy már nem lenne ott a nyomdaépület, nem jelentene gondot. Meggondolandó hogy lebontassuk-e mivel azért mégis csak értéket képvisel. Iroda kialakítása is felmerült már – akár banknak – de sémiképp sem vendéglátó helynek. Magánvéleménye alapján örülne ha eltűnne. Telkekre visszatérve nem csak telkek de házak is vannak esztétikailag romboló hatásúak, sokan már megváltották a beépítetlenséget. Ígérete alapján el fog menni a TSZ elnökhöz és beszélni vele, a major jó adottságokkal rendelkezik, jobban kellene hasznosítani. Nem tudunk mit tenni, nincs a kezünkben eszköz, maximum jelezzük ha a parlagfüvet látunk a hatóságoknak.

Lakossági érdeklődő: ipari park lehetne a major területén, de mindenképpen ki kellene jelölni ipari területet. Nem javasolja hogy lebontsuk, semmiképpen, inkább a pénzintézetet kellene átköltöztetni hogy nagyobb legyen az iroda. Semmiképpen se legyen kocsma. Támogatja a központi konyha kialakítását. Érdeklődik hogy a művelődési ház hogy halad. 2011 az önkéntesség éve lesz, civil szervezetekre bátran támaszkodjunk, szívesen segítenek még társadalmi munkában is, meg kell keresni a kapcsolatokat.

Polgármester asszony: a közbeszerzés kiírása került, várjuk a kivitelezői pályázatokat. Az ipari parkkal kapcsolatban is szeretne beszélni a TSZ-vel hogy tudnának-e együttműködni az önkormányzattal. Nyomdaépülettel kapcsolatban ugyan halvány - de van remény a pénzintézet helyzetének rendezésére.

Lakossági érdeklődő: rendezni kellene a piactéren kialakult helyzetet, melynek köszönhetően már csomagtartóból is árulnak. Ezt a megfelelő mederbe kellene terelni. Úgy hallotta hogy a mostani költségvetésből a kormány – ugyan szerény de - 1 milliárd forintot tanyafejlesztésre szán (Ángyán államtitkár úr), mit tud erről a testület.

Polgármester asszony: a tanyafejlesztési keretösszegről még nem tud. A piaci árusítás helyzetét már más is jelezte, a parkolóból át lesznek telepítve a mostani még balesetveszélyesnek is mondható helyzetből.

Lakossági érdeklődő: nemrég történt baleset a faluban ezért is felhívja a figyelmet arra hogy a presszó körüli kereszteződés nem jól belátható, nagyon veszélyes, hirdetőtábla is akadályozza a kilátást, meg kellene oldani a helyzetet.

Lakossági érdeklődő: egyetért az előtte elhangzottakkal. Sok minden nem pénz kérdése, nem ért egyet azzal hogy le kellene bontani a nyomdaépületet, lehetne nagyobbat is álmodni a két fa helyett. Másokkal közösen egyetértve helytörténeti múzeumot kellene kialakítani a nyomdaépületből. Vasúthoz köthető az épület, azzal is összhangban van, akár jelképesen egy kis sínszakaszt is ki lehetne alakítani, esetleg kocsit is hogy nevezetessé tegyük, a helyieknél sok a kornak megfelelő ruha, eszköz, muzeális darab található. Többen támogatnák, fel kell venni a kapcsolat azokkal akik ezt támogatni tudnák. Mezőgazdaságot is be lehetne vonni.

Polgármester asszony: pályázati lehetőség függvénye. Megköszönni a részvételt, boldog új évet kíván.

 

 

9 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tatargabor.blog.hu/api/trackback/id/tr452553994

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ügyes húzást az utóbbi két poszt, jól bemutatja a az infómorzsázó kiskirályok hozzáállását, akik a lakosságon, és nem a lakossággal uralkodnak. Ha szabad kérdeznem, éltél a törvény nyújtotta lehetőségekkel, vagy pedig ilyen jó a memóriád? :)

Láttam intrán, hogy jelölve vagy, meg is lett a megfelelő szavazat, sok sikert a közös munkához. :)
Bárcsak a memóriám is olyan jó lenne mint a felvevőé :) A januári ülésről már készült jó minőségű felvétel, ez a bejegyzéssel együtt fel lesz téve. A szavazatot utólag is köszi! Ha holnap leszel a kongresszuson akkor ott találkozunk :)
@Member: Bárcsak a memóriám is olyan jó lenne mint a felvevőé :) A januári ülésről már készült jó minőségű felvétel, ez a bejegyzéssel együtt fel lesz téve. A szavazatot utólag is köszi! Ha holnap leszel a kongresszuson akkor ott találkozunk :)
@Tatár Gábor: Gyűjtsd össze a felvételeket és nyomd őket a választás alatt egy fagyiskocsinak álcázott járműből. :D

Delegált tag vagyok, szóval ott leszek. Remélem, te jobban átlátod a pártszervezetet, minél több javaslatot olvasok el, annál kevésbé értem. :)
@Member: Akkor majd keressük egymást holnap, én fagyiskocsinak öltözöm :)
@Tatár Gábor: Viccet félretéve lehet, hogy egy szokatlan módszerrel próbálom megértetni Fehér Dániellel a klasszikus webes avatárok szükségességét. Csak legyen ott. :)

Tényleg, csináljunk ilyen 100% magyar fagyiskocsit a nyáron. Lesz turul vére, Atilla nyila, meg szentkorona fagyi olyan kis kereszttel a tetején. :)
Látom, ti meg megússzátok az elöljárósággá degradálást, nehogy elfogyjon az a 160 fő előny! Nálunk több települést sorvasztanak el a kistérségben négy év múlva.
@Member: Én még nem írnám le a településeket, még nincs papírra vetve semmi! Nagyon aggasztó ez a "karhatalmi" elképzelés, mely számomra sem több mint egyszerű összevonásnál ahol a helyi autonómia kerül veszélybe. A demokrácián nem szabad spórolni, az nem lehet a cél! Viszont fel kell számolni a kistelepüléseken a megélhetési testületeket melyek valóban csak pénzbe kerülnek és nem csinálnak semmit! A körjegyzőségtől is ódzkodnak tömegesen mivel - mint más témákban sem - akarnak együttműködni helyileg.
@Tatár Gábor: Való igaz, hogy a babérjaikon üldögélőket el kell takarítani, de akkor azt ne kollektíven, adott létszámhoz kötve, hanem kvótapontottak tegyék, vizsgálják meg az előtte és utána állapotot, aztán amennyiben a ciklus eredménytelennek bizonyult, az akkori testület passzív tagjainak vonják meg a passzív választójogát.
süti beállítások módosítása