HTML

Tatár Gábor Ruzsai képviselő blogja

Köszönet a Ruzsai embereknek hogy bizalmukkal megtiszteltek és mint képviselő munkálkodhatok községünk fejlődésén! Köszönöm mindenkinek!

Friss topikok

2010.12.20. 18:18

Nyílt levél Lábecz László címzetes főjegyzőhöz

A Ruzsa Hírek decemberi számában megjelent Jegyző Úr cikkére szeretnék az alábbi nyílt levéllel reagálni. A nyílt levél Lábecz László Úrnak és a Ruzsai Hírek szerkesztőségébe is el lett küldve.

Jegyzú Úr cikke ide kattintva olvasható.

 

Nyílt levél Lábecz László címzetes főjegyzőhöz

 

 

Tisztelt Jegyző Úr! Örömmel olvastam a Ruzsai Hírek decemberi számában megjelent cikkét melyet a lakossághoz címzett, mivel jómagam is fontosnak tartom hogy a lakosság - lehetőségeihez képest - tisztában legyen az önkormányzatiság intézményével, az abban betöltött szerepével, jogaival és lehetőségeivel. Mindannyiunk közös érdeke hogy a lakosság számára a hivatal átlátható legyen, a képviselő-testület döntései mögött a segítő szándékot, azaz a köz szolgálatát vélje felfedezni.

Azonban arról is fontos szólni hogy a Jegyző Úr cikke a Jegyző Úr véleményét írja le, nem pedig a testületét. Ezt azért kell tisztázni mivel a cikkben szereplő többes szám, idézem: „Most csupán néhány felvetésre reagáltunk. A későbbiek folyamán visszatérünk...” olvasása közben az olvasó azt a hibás következtetést vonhatja le hogy az Ön által nyilvánított vélemény az önkormányzat és azon belül a testület egybehangzó véleménye is. Ez azonban hibás feltételezés lenne, a jelenlegi testület ilyen nyilatkozatra Önnek felhatalmazást nem adott. Mindezek mellett számos kérdésben jómagam is egyetértek, de nem mindenben, engedje meg hogy ezekre a figyelmét felhívjam.

A jegyző az önkormányzat vezető tisztségviselője, kinek alapvető feladata a választott képviselők – mint döntéshozók – döntéseinek szakmai előkészítése és végrehajtása, továbbá - saját hatáskörben – a települési szintű államigazgatás működtetése, de ezt Ön nyilván jól tudja. Azonban a jegyzőnek nem feladata a testület hatáskörébe tartozó döntéshozás, illetve azok véleményezésére Önnek a testületi ülésen van joga. Ilyen döntésnek számít a költségvetés megalkotása, illetve az Ön által említett vállalkozások, pályázatok, támogatások és szabadon választott közfeladatok.

A termál fürdővel kapcsolatban Ön arról nyilatkozik hogy egy ilyen projekt elindításának a kerékkötője a pályázati rendszer volt, azonban arra választ nem ad hogy a már régebben megindított termál projektről 2007-óta miért nem lehet hallani. Tudtommal a projektre szánt terület a mai napig a befektető birtokában van, azonban a cél melyre az önkormányzat a területet biztosította sosem valósult meg, azzal a területtel jelenleg rendelkezni nem tudunk.

A bizottságok tekintetében a törvény meghatároz kötelezően létrehozandó bizottságokat – mint például a Pénzügyi Bizottság – illetve az önkormányzatra bízza más bizottságok létrehozásának lehetőségét. A testület tehát létrehozhat egyéb bizottságokat - ha azt jónak látja - és megválaszthatja azok hatáskörét, akár egy Agrár és Vállalkozásfejlesztési bizottságot is, melynek hatásköre természetesen nem a már lezárult földrendezés és földkiadás lenne. Országszerte más településeken jelenleg is léteznek hasonló bizottságok, melynek feladatkörébe jelenleg is TÉSZ illetve más hasonló fejlesztési jogkörök tartoznak.

A TÉSZ és más egyéb szervezetekre – melyek felkarolását a kormány szakértői is javasolják – visszatérve emlékeztetném hogy az önkormányzat bevonására több lehetőség is lehetséges. Mivel Ön tudtommal nem agrár szakjogász ezért lehetséges hogy ez elkerülhette a figyelmét. Ajánlom figyelmébe a Mórahalmi megoldást, ahol külön gazdasági társaságba tömörültek a tagok az Önkormányzattal egyetemben, és ebben a gazdasági társaságban (Kft.-ben) tag a TÉSZ is többségi szavazattal. Mindemellett Önkormányzatunk számos más egyéb lehetőségekkel is támogathatja ilyen csoportosulások megalakulását, fejlődését - mint ahogy azt a Ruzsai Gazdakör tekintetében már meg is tette anyagi támogatás formájában. Az alulról szerveződő (önszerveződő) lakossági kezdeményeseket különösen javallott kiemelten kezelni és segíteni. Az hogy Mórahalmon ez a társulás nem járt sikerrel az nem a lehetőségben hanem a megvalósításban keresendő, bízom benne hogy az ott történtekkel kapcsolatban a felelősségre vonás meg fog történni - hiszen az összefogásban rejlik minden közösség ereje, ebben az embereket elbizonytalanítani, hitüket megingatni különösen elítélendő, közösség elleni vétek.

Az Ön által említett kötelező feladatok – például oktatás – valóban elsődlegesek. Az önállóan vállalható feladatokkal, fejlesztésekkel kapcsolatban azonban megjegyezném hogy jelenleg is léteznek, ezekről a testület rendszeresen döntést hoz, fejlesztésekre pénzeszközt biztosít. Az idei fejlesztésre elkülönített összeg már most is meghaladja a 90 millió forintot. Forráshiányos önkormányzatok sajnos az egész Alföldön jellemzőek, itt elsősorban közgazdasági számítások alapján lenne célszerű eldönteni hogy a szűk anyagi mozgástérben mibe érdemes befektetni, és mennyi idő alatt térül meg: beruházásokra pályázatok benyújtása önerővel – mely jelenleg is folyik - vagy a helyi vállalkozások támogatása, vagy mindkettő. Ennek meghatározása túlmutat a jegyző hatáskörén.

Ruzsa, 2010 december 20

Tatár Gábor - képviselő

 

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tatargabor.blog.hu/api/trackback/id/tr712528440

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nocsak, örülök, hogy lehet olvasni tőled. :) Azért az önkormányzat honlapjára tettess fel valami anyagot a neveden túl, hogy tudjon mindenki a reformerről.
süti beállítások módosítása